bedrijfsblog-blog-blogger-bloggingStel je hebt een bedrijf en een webpagina van je bedrijf op internet laten maken. Een mooie pagina, flitsende foto’s, vindbaar op google en toch weinig bezoekers. Althans minder dan je zou willen. Tijd om te denken aan een weblog voor je bedrijf op je website. Het blijkt dat google je namelijk hoger in de zoekresultaten plaatst wanneer er meer op je webiste gebeurd, lees meer nieuwe text content komt. Google heeft een zogenaamde algorithme ontwikkeld voor het plaatsen van websites in hun zoekresultaten. Een belangrijke keuze hierin is nieuwe verse content.

Nog meer redenen om een blog voor je bedrijf op te zetten 

  • Via een blog deel je kennis over je bedrijf of het vakgebied waarin je bedrijf opereert.  Je creërt daarmee een autoriteit. Hierbij moet je wel oppassen dat het geloofwaardig blijft. Het is immers een bedrijfsblog ten gunste van je bedrijf.
  • Een blog is relatief goedkoper dan traditionelere vormen van Public Relations. Kosten voor PR zijn hoog.
  • Ook belangrijk is het menselijke gezicht wat je met een blog aan het bedrijf kunt geven. Er is echt iemand achter de website.
  • Door een blog heb je mogelijkheid tot interactie met je doelgroep.
  • De website van je bedrijf wordt door middel van een blog makkelijker beschikbaar voor linkbuilding en zoekresultaten. Teruglinks naar je website op andere sites.
  • Een blog maakt het makkelijker om berichten op social media te zetten. Immers een groot deel van de mensheid zit daar op.

Bouw een blog

Bloggers worden hierdoor onderdeel van de nieuwe marketing strategie van een bedrijf. Je moet dus bloggen om hoger in de zoekresultaten te komen. Vind een goede blogger die leuke stukjes kan schrijven waardoor mensen worden gestimuleerd deze te lezen.

Tip: bouw  een wordpress blog. WordPress-training.co kan helpen bij het opzetten van een bedrijfsblog